joi, 21 noiembrie 2019

DE AMALIA ADUNATE

  Este o ipocrizie să spui că vorbești corect limba română! Facem zilnic greșeli de exprimare, dezacorduri fie din neatenție , fie din neștiință. Limba română este o limbă grea. Gramatical, întotdeauna oamenii vorbesc mai bine o limbă străină, pentru că o învață metodic. Limba maternă se învață spontan, în familie. Constați în școală că nu vorbești corect și-ți vine greu să te corectezi.
    Ceea ce mi se pare mie grotesc este faptul că tocmai persoanele care nu vorbesc corect limba română, îi critică pe ceilalți. Cele mai multe greșeli de exprimare, de folosire incorectă a cuvintelor le-am întâlnit la ziariști și tot ei sunt cei care critică cel mai mult.
   Au devenit ,,virale" pe facebook greșelile făcute de Viorica Dăncilă, dar nu se scriu  greșelile făcute de alți politicieni. De exemplu, Raluca Turcan este campioană la greșeli. Recent, am aflat că o persoană care se culcă seara sănătoasă, se scoală dimineața moartă, că se propaghează , nu se propagă ( o nouă conjugare a verbului a propaga), Rareș Bogdan a inventat verbul a se penibiliza, iar gingașul Barna a luat de bune succesurile Ebei. Numai că atât Rareș Bogdan cât și doamnele peneliste nu se mai satură s-o facă pe Viorica Dăncilă analfabetă și nu văd cât de prost vorbesc cei din fruntea partidului istoric, urmașii Brătienilor: Orban și Iohannis
   De aceea, doamna Amalia a selectat câteva perle ale celor doi oameni de stat.

   Orban

Fiecare ministru i-am solicitat să ia legătura cu…; candidat la președenție; decizii de demitere ale secretarilor de stat  ( secretarii de stat și consilierii pleacă odată cu miniștrii, când se schimbă Guvernul, așa că Premierul ia act, nu demite! Nu ne prosti, domnule Orban!); consultările care le-am avut; sunt un om care iubesc oamenii; ; indicele de creștere al productivității; o reducere a numărului de personal; sigur, vom acționa probabil; să strângă șuruburile la maxim; nu putem accepta ca conducătorii; e o chestiune care pe mine, vă spun sincer, nu pot s-o accept; două mii optisprezece( îmi amintesc că mult s-a mai comentat asupra lui optisprezece spus de Dăncilă!)

Iohannis

„A fi tolerant nu înseamnă a fi tăntălău. A fi tolerant înseamnă a accepta conștient că sunt alții, cu alte păreri, alte opinii, dar nu contează, că suntem toți români în cazul acesta în societatea românească, și vreau să mergem mai departe. Asta înseamnă toleranță”. Unde este logica acestor fraze, domnule profesor de fizică?
„Noi trebuie să-i pregătim (pe tineri) pentru meseriile secolului XXI…Evident!…Dar care sunt acestea?…Dragii mei,…dacă vă întreb, n-o să știți….Și nu știe nimeni”. Despre institutele de futurologie, ați auzit, domnule fost inspector general, care prognozează evoluția economiei și a tehnicii, dispariția unor meserii și apariția altora? Întrebare din sală: De ce ar trebui să vă voteze românii pentru un al doilea mandat? Klaus: „De ce să mă voteze?…Cred că sunt câteva argumente rezonabile…Valorile mele…, baza de valori sunt ok”. (zâmbet căznit și respirație sonoră).  La dejun se dă mâncare; am discutat discuții; suntem în UE de douăsprezece ani; o piață mică revendică operatori mici, o piață mare revendică operatori mari; din cauza PSD-ului România nu s-a dezvoltat mai mult decât s-a dezvoltat; sper că în următorul centenar; am făcut o bilaterală scurtă cu Theresa May ca s-o încurajez; flexibilitatea nu se referă la alunecozitate; mereu în veața noastră antereoară am vrut să vedem Ierusalimul ( în care din viețele dumneavoastră anterioare ați vrut să vedeți Ierusalimul, pentru că nu ne-ați lămurit?)
    Comentariile  îmi aparțin( cele cu albastru). Sunt perlele din ultimele zile ale celor doi lideri. Mai adaug răspunsul Președintelui la întrebarea referitoare la vacanțele sale. Dumnealui ne-a informat că în vacanțe a studiat cu creionul în mână ,, documente scrise", confundând documentele cu izvoarele istorice , care sunt scrise și nescrise. Documentul este un izvor scris, domnule Președinte, atât în limba română cât și în limba germană.  Și dumnealui a înventat un verb ( probabil este o modă la liberali), și anume a sertariza.
Pe curând,
Earnest

Un comentariu:

Diana spunea...

Aici avem o problema. Noi am avut mare noroc cu diriginta care nu tolera nicio greseala.