luni, 18 august 2008

Pseudocultura

Am auzit cu stupoare revolta unei asa-zie doamne de cultura, referitoare la atitudinea domnului Gadea fata de reprezentarea culturala a Romaniei la New York si mi-am amintit de emisiunile culturale, din anii 90, transmise de diferite televiziuni. I-am auzit atunci pe diferiti frustrati, care ii faceau: sifilitic pe Eminescu, comunist netalentat pe Sadoveanu, curvar pe Stefan cel Mare. Acelor frustrati li se umpleau gura de injurii si se straduiau sa demoleze niste mituri, incercand sa ne convinga, ca poprul roman, doar el, nu trebuie sa aiba mituri, ca oamenii trebuie sa stie adevarul ( ma intreb, care adevar?) despre asa-zisii nostri oameni de seama. Vorbeau cu ura despre oameni, care au lasat mostenire ceva poporului roman. Vorbeau cu ura celui care niciodata nu va putea fi Eminescu, Sadoveanu, Stefan cel Mare. Tot atunci, a aparut si anonimul fizician, care a devenit peste noapte filosof, istoric, critic literar si analist poliltic, Patapievici. Privindu-l cum arata, o caricatura de fiinta umana, care avea inscrisa pe fata toata ura impotriva unui popor, din care face parte, mi-am zis ca mare este puterea lui Dumnezeu, inscrind pe chipul omului, sufletul lui. Probabil, nu toti au vazut, in anonimul fizician, miicimea umana si l-au aclamat si s-au inclinat in fata geniului diavolicesc, trecandu-i cu vederea sintagma" poporul roman este rezultatul escrementelot romanilor".
Atunci, de ce trebuie sa ma mai mir, cand un astfel de personaj, pus in slujba culturii poporului roman, organizeaza o expozitie care sa reprezinte cultura romana, cu opere psudoculturale? Ce poate crea un popor, rezultat al escrementelor romanilor? Pseudocultura! Aceasta a vrut sa demonstreze anonimul fizician, batandu-si joc de toti oamenii de cultuira romani, care au fost si care mai sunt!
Rusine lui si celor care l-au sustinut, care i-au dat bani pentru o astfel de manifestare culturala!
Earnest

Niciun comentariu: