joi, 15 iunie 2017

FRÂNTURI DIN ISTORIA CONTEMPORANĂ (III). GRINDEANU-DRAGNEA

   Întotdeauna am comparat ţara mea, indiferent de epocă, cu pânza Penelopei, iar pe români cu insectele prinse într-o pânză de păianjen, unde, într-un colţ, îi aşteaptă un uriaş păianjen, pentru a le devora.
    În ceea ce-i priveşte pe cei doi lideri, eu, ca un cetăţean onest, care de la vârsta de 18 ani am votat întotdeauna (deci, am dat dovadă de conştiinţă civică), îmi pun două întrebări :
1. Cine este manipulat: Dragnea sau Grindeanu?
2. Cei doi sunt victime ale sistemului securisto-johannist şi au căzut în plasa acestuia?. Sau sunt doar doi bărbaţi suspicioşi, un oltean şi un bănăţean, unul mai mândru decât celălalt, care pun orgoliul personal, înaintea demnităţii ţării şi a credibilităţii instituţiilor statale?
 Eu nu empatizez cu niciunul. Nu mi-au plăcut niciodată, deşi sunt votant al partidului pe care cei doi îl reprezintă.
I-am ascultat în seara aceasta pe amândoi; unul plin de regrete, numai că nu plângea, şovăielnic, celălalt, jucând rolul unui om degajat, pe care nu-l afectează nimic.  L-am ascultat şi pe Tăriceanu , care a fost categoric şi s-a purtat ca un om politic. Grindeanu a dovedit că nu are inteligenţă politică, chiar dacă este de peste 20 de ani în politică. Dau doar două exemple: 
1. Demisionează numai când Preşedintele nominalizează tot un Premier din PSD. Cum să nominalizeze Preşedintele un Premier, când există un Premier în funcţie?  
2. U.E ar sancţiona România , dacă ar lărgi relaţiile economice cu Federaţia Rusă. Premierul ţării ar trebui să apere suveranitatea statutulu, nu să accepte indicaţii de la UE, privind relaţiile noastre economice cu alte ţări. Au existat două perioade în istoria acestei ţări, când ni s-au interzis să întreţinem relaţii comerciale cu alte state, şi anume, în vremea Epocii Fanariote şi în Perioada Stalinistă.
 Nici unul, nici celălalt nu s-au gândit la consecinţele acestui act politic şi nu şi-au pus întrebarea, dacă toată această agitaţie, care durează de vreo patru săptămâni, nu a fost un scenariu, în care ei au fost actorii principali, fără să-şi dea seama de deznodământ, când nu vor mai putea face nimic, chiar dacă nu se va trage cortina, făcându-se de râs în faţa unui public nedumerit.
Pe curând,
Earnest

Un comentariu:

Ţepii Ariciului spunea...

Trădare! Trădare! Trădare! De trei ori, TRĂDARE!