marți, 10 iunie 2008

Imi este frica sa-mi mai citesc e-mail-urile!

Pe de o parte, ma bucur ca am succes cu acest blog dar, pe de alta parte, imi este frica sa-mi mai citesc e-mail-urile, pentru ca am mesaje care ma inspaimanta, nu atat prin informatiile pe care mi le transmit, cat prin posibila lor credibilitate. Intotdeauna zvoniada produce un impact asupra societatii, insa mai sunt si voci care striga: este doar un simplu zvon. Totusi, daca zvonul nu este doar un simplu zvon, ce este de facut, daca este ceva de facut (?) sau stai neputincios (!) si privesti ca totul se duce de rapa, din cauza unui zvon, care produce catastrofa. Imi amintesc numai de cele doua fenomene: Caritas si Gelsor. Toate mergeau bine, pana cand a aparut stirea ca aceste doua societati se vor prabusi. Atunci, cotizantii au dat navala ca sa-si scoata banii si intr-adevar, totul s-a prabusit.
Dar se ne intoarcem la cele prezente si la e-mail-urile mele.
O persoana, care crede ca acum este mai rau ca pe vreme lui Stalin ( o fi avut motivele ei sa creada aceasta), nu vrea sa scrie pe blogul meu, pentru ca sa nu i se afle numele, ma intreaba pe mine, persoana onesta, daca este normal ca inspectorul scolar general, Ovidiu-Relu Cojocaru sa faca in timpul programului campanie electorala unui oarecare primar, dintr-o comuna uitata de lume, Filipeni. Acolo, candideaza domnul Banu din partea pnl, dumnealui fiind frate cu domnul Banu, sef pe la agricultura judetului. Persoana are dreptate, daca intr-adevar domnul sef al invatamantului, lasa treburile pentru un primar de comuna ( i-am fi inteles zelul daca s-ar fi zbatut pentru domnul Stavarache, care a facut ceva pentru invatamantul bacauan, dar pentru un primar stapan peste dealurile Glodavanei, alta data mandria judetului prin livezile de meri, care ii impodobeau, nu cred ca se merita sa intri in gura judetului! Dar inspectorul, citat mai sus, nu-l suporta pe Stavarache, pentru ca acesta nu l-a dorit inspector, mai mult, i-a pus contrapile la examen, trimitandu-si reprezentantul, care i-ar fi dat punctaj minim. Primarul l-ar fi dorit tot pe Ababei, sportiv de soi in Universitate dar in paralel cu invatamantul preuniversitar. Ce mai conteaza invatamantul, de aici nu ies bani, oricine poate sa-l conduca, chiar si un inginer constructor, care a bisat anul doi in facultate (!) poate fi ministru al invatamantului si un profesor universitar, nu poate fi inspector general?)
Intr-un alt e-amail, persoana importanta, om de incredere al domnului Cojocaru, este disperata de vacarmul din inspectorat. Cica acest domn nu se simte bine pana cand nu dezorganizeaza tot ce merge bine. Sunt buimaciti oamenii. Asa crede el ca se poate conduce, prin dezorganizare! Si-a pus adjunct un fost alcoolic, care nu are autoritatea cuvenita, pentru ca toti ii cunosc trecutul, si-a adus neamurile in inspectorat( o inspectoare de la tehnic care este pe post de spion), se pare ca si juristul este tot o ruda de a lui. Mai mult, doamna Cojocaru, de altfel persoana vrednica, si inainte cu foarte mult bun simt, a inceput sa sara calul si sa conduca mai bine decat sotul, care se spune ca nu numai campania electorala il preocupa, ci si o oarecare inspectoare de romana, care i-ar fi mai mult decat colaboratoare. Persoana importanta care imi trimite e-amil-ul ma imtreaba:" E normal sa se desfiinteze sala de sedinte pentru biroul inspectorului general? E normal ca secretara sa aiba cel mai mare birou din inspectorat"? Nu stiu ce sa-i raspund, pentru ca eu nu am fost niciodata intr-o astfel de institutie, nu stiu care este ierarhia dar, probabil, al doilea om dupa inspectorul general trebuie sa fie secretara, asa o fi la ei.
Primesc in continuare SOS din partea oamenilor onesti ca si mine, prin care mi se spune ca pld-ul continua sa imparta daruri pe la alegatori, iar celelalte partide aflate in cursa stau si nu fac nimic. Ce sa faca? Sa imparta si ele daruri? Acesta este electoratul: sarac si neputincios in saracia lui, fara vointa de a refuza sau smecher, ia darul si voteaza cu cine vrea?!
Cel mai cumplit mesaj este altul: cica blocul in care sta SS nu are ferestre si se pune la cale de catre opozanti sa aprinda un "foc de spaima" pe casa scarii, intr-o noapte, pentru a-l inspaimanta pe Sergiu. Doamne, sunt nebuni, ce vina au ceilalti locuitori ai blocului? De fapt au o mare vina, nu sunt gospodari si nu isi pun ferestre la bloc. Treaba lor! Dar totusi, in final, ma intreb: o fi adevarat ca SS a cheltuit 3.500.000 de euro in aceasta campanie? Atunci nu i-a mai ramas 30 de euro pentru a pune un geam!
Earnest

Niciun comentariu: