miercuri, 18 iunie 2008

NU STIU CE SA MAI CRED !

Imi vine cu greu sa scriu aceste randuri, pentru ca nu-mi vine sa cred, ca ceea ce aud, ca ceea ce vad sunt fapte reale nu inchipuiri din timpul noptii, pe care a doua zi le cred ca fiind adevarate.
Iata ce am aflat astazi.
Ma duc cu copilul meu la spital, la contagioase, sa caut o doctorita pediatra, celebra prin profesionalism si daruire. Aflu de la o asistenta ca doamna doctor Grigoras, caci despre ea este vorba, si-a dat demisia, pentru ca functia pe care o detinea a fost ocupata de altcineva, care corespundea politic. Am mai intrebat inca o data, crezand ca nu am inteles bine. Ce are politica cu medicina, m-am intrebat in gand si am hotarat sa o caut pe doctorita pe la un cabinet particular, dar mi s-a spus ca doamna doctor nu mai lucreaza, ca deocamdata se ocupa de aprovizionare, la cabinetul sotului ei, tot doctor celebru dar oftamolog. Doamne, cat de dobitoci mai suntem! Ne facem ambitii politice, fara sa ne pese ca pierdem oameni de calitate! Poti sa numeri pe degete doctori, care lucreaza cu atata pasiune, care sa organizeze o sectie SIDA intr-o perioada cand nimeni nu avea curajul sa o faca si pe care , in final, sa-i inlocuiesti cu altii, nu la fel de buni, nu mai buni dar cu carnet de partid! Am iesit din spital ingandurat si mergand spre parcare, m-am intalnit cu o colega de liceu, pe care nu am mai vazut-o de pe atunci. Bucurosi ca ne-am revazut, ne-am povestit cu ce ne ocupam fiecare, dupa care ii relatez necazul meu si atata mi-a trebuit!. A inceput sa-mi spuna fapte asemanatoare si mai grave din sistemul ei , din invatamand. Colega mea este profesoara si s-a stabilit la Onesti. Cica un director de profesie, Saraiman, a pierdut concursul in favoarea unui pusti, fiul Sarpelui cu ochelari, adica a sefului de sindicat din zona, care este nevinovat, saracul!, dar a dorit el sau tatuca lui sa fie neaparat director la un liceu tehnic, unde sunt atat de multe probleme. La fel s-ar fi intamplat si in Bacau, unde , la un liceu, a fost pus director un profesor de sport, care fusese pus inainte director la o scoala de arte si meserii, ca si cum ar fi singurul capabil sa organizeze un invatamant profesional si tehnic. In tot orasul nu se mai gaseau profesori sau ingineri, ci doar sportivi vanjosi, care cu hei rup, pun umarul si ridica invatamantul profesional si tehnic, pe cele mai inalte trepte? O intreb, ca sa schimb subiectul, cu ce probleme a venit pe la resedinta, si-mi spune ca a venit sa cumpere bilete de avion, pentru ca si-a luat in aceasta perioada concediu, ca sa nu fie prinsa intr-o comisie de bacalaureat ca anul trecut. "Era una la isj, inspectoare adjuncta, care nu avea ce cauta prin scoli, in acea perioada, pentru ca avea copil in bac, dar nu s-a lasat impresionata de regulament, facandu-si de cap, intervenind cu fel si fel de pile, impunand colegilor sa fac nereguli" dupa care imi relateaza fosta colega, ca acea perioada a fost pentru ea un adevarat cosmar. Cand i-am spus ca trebuia sa faca plangere la inspectorul scolar general, a inceput sa se dezlantuie de-a binelea. Mi-a spus ca de cand este in invatamant, nu a intalnit o mai mare coruptiee ca acum, coruptie venita de sus. De fapt, ce sa te astepti de la un inspector, imi spune colega, care a creat in inspectorat o retea de soti-sotii, cumetri-fini, veri- veri, amanti-amante. De curand, adjunctul, cel cu alcoolul, si-a adus si sotia in inspectorat, ca si cum s-a golit sacul de profesori cu aptitudini manageriale! Am incercat sa o opresc si sa-i spun colegei, ca eu il cunosc bine pe general, pentru ca fratele meu mai mic a fost coleg de clasa cu Iustin, fiul generalului, ca inspectorul este un om integru, un bun profesor de matematica. "Nu are a face cu nimic stiinta de carte cu caracterul", mi-a spus colega, dupa care ne-am despartit, fiecare, vazandu-si de drumul lui.
Ce bine este de mine! Eu am firma mea, nu sunt sarac, nu sunt bogat, fac am buni parteneri si colaboratori si nu trebuie sa dau socoteala decat la controalele financiare. In ultimul timp, am inceput sa ma implic in viata comunitatii, fara a face parte dint-un partid politic, pentru ca au inceput unii cu atitudinile lor arogante si cu lacomii, fara rost, sa ma calce pe nervi, de aceea va scriu voua pe acest blog, ca sa luati pozitii.
In ceea ce priveste politica, ii felicit pe toti cei care cred in doctrina partidului lor si fac totul pentru binele acestei tari si-i afurisesc pe cei care au intrat in politica doar pentru a se capatui, intr-un fel sau altul! Nu simpatizez partide, ci oameni din partide, asa ca am consideratii pentru Iliescu, Nastase, Orban, Antonescu, Norica Nicolai, C Diaconescu, A. Paunescu, P. Roman si antipatii pentru Hrebenciuc, Vlase, Berceanu, Stoica, Boc si altii printre care Presedintele tarii, Becali.
Earnest

Niciun comentariu: