marți, 1 iulie 2008

Mi-a fost dor

Am fost plecat, cu treburi de serviciu in afara tarii si va marturisesc, cu foarte multa sinceritate, ca abia asteptam sa ma intorc acasa. Ma obosesc orasele mari, ma ametesc viteza mare cu care trebuie sa circul pe autostrazi, peisajul monoton, ordinea in urbanism. Cand am intrat in tarisoara mea, frumoasa, dar pe alocuri murdara, m-am impiedicat pe drumurile europene si nationale de gropi, de carute trase de cai, vaci si boi, de biciclisti ametiti, de motociclisti teribilisti si de conducatori auto, lipsiti de respect si toti m-au intampinat, ca sa fiu sigur ca am ajuns acasa, cu injuraturi diverse. Doamne, cat de dor imi era de toate acestea ! Imi ziceam in gand: cat de bine este sa poti intelege o injuratura, pentru ca poti sa-i raspunzi la fel aceluia care ti-a incantat auzul!
Nu mi- a fost dor numai de acestea, cat si de stirile Radio Sant cat si de cele din mass media! Am pierdut o multime de evenimente!
De pilda, nu am crezut, ca pana la urma Becalli va ajunge sa guverneze Bucurestiul! Uite, ca a ajuns si in fruntea capitalei, daca asa a vrut electoratul, dupa cum s-a exprimat Boc ( pentru ca veni vorba de presedintele pdl, primarul Clujului si profesorul universitar la Drept, nu pot sa nu consemnez perla pe care aceasta tripla personalitate, a spus-o astazi, cand s-a dus la Presedinte: "categorii punctuale de cetateni". Ce categorii or fi acestea, punctuale! Sunt cei care, nu intarzie sa-si plateasca darile la stat, or fi cei care nu intarzie la serviciu sau cei care abia isi duc traiul de pe o zi pe alta? Sincer sa fiu, nu am intalnit acest termen , dar probabil se gaseste in noua terminologie sociologica a profesorului de drept de la Cluj). Dar sa revenim la realitatea noastra. Am aflat ca atat la municipiu, cat si la judet nu s-au putut intruni consiliile, pentru ca nu s-au inteles la vici. Ce face Stavarache, se lasa manipulat de pdl-isti? Oameni onesti, cascati ochii si vedeti si prin intuneric, patrundeti cu ochii mintii, lasati ambitiile personale si vedeti cine merita sa fie cu adevarat pe aceasta functie, nu cine ne va satisface interesele de clan! Mai ganditi si constructiv, nu numai in interes personal! As vrea sa vad un vicepresedinte la consiliul judetean, care sa aiba curajul sa faca plangeri impotriva celor care de ani de zile taie padurile de pe Valea Muntelui, care sa faca proiecte pentru dezvoltarea turismului, pentru refacerea infrastructurii, pentru punerea in valoarea a patrimoniului cultural si geografic al judetului!
De asemenea, am aflat ca parlamentarii pdlisti au lipsit de la sedinta la care trebuia sa se hotarasca soarta dosarelor contrafacute, datorate familiei Sachelariu si a acolitilor lor, prin care se aduc invinuiri domnilor Nastase si Mitrea, si ca tot el, adica Boc, era suparat foc pe alesii celorlalte partide! Mai sa fie! Stiti, care este culmea ironiei, in aceasta situatie? Ca majoritatea, il cred pe Boc, pentru ca vorbeste cu atata convingere, incat el insusi se crede!( venind vorba de Sachelariu, mi-a venit o idee: Cum se face, de a fost pacalit de cei doi demnitari! si cu toate acestea a mai avut 3 500 000 de euro ca sa investeasca in campania electorala. Mai bine dota 6 blocuri operatorii cardio-vasculare, ceea ce i-ar fi de folos si fostului primar, care se stie ca nu sta prea bine cu inima si ar fi avut multumirea sincera a atator bolnavi si nu mai spun de aceea a medicilor!). Am mai aflat de scandalul pilelor la bac, de la un liceu din Bucuresti. Parca asta este o noutate! Pai la noi, la Bacau, stam mai bine? Veti vedea ca toti elevii de la liceele renumite, care dau ultima proba la educatia fizica vor lua 10, ca si cum sunt sportivi foarte buni. Interesant este sa se cerceteze, de-a lungul anilor, situatia la aceasta disciplina a elevilor care au luat 10 la bac, si mare va va fi mirarea, cand veti constata ca excelentii spotiv chiuleau la sport. Probabil, se antrenau in particular. Eu ma intreb, ce se intampla in sufletul celor, care nu pot cotiza pentru proba sportiva, si de aceea au invatat si sustin proba la alta disciplina, unde nu iau 10, ci 9,70 sau 7.00, iar altii, care au invatat mai putin pot lua doar 5! Aceasta intrebare ar trebui sa si-o puna cei de la inspectoratul scolar, dar nu si-o pun, pentru ca fiecare isi vede de afacerea lui, de pilele lui, care, slava Domnului, aduc venituri mari! N-am crezut ca va trebui sa ajung vreodata sa spun ceva de rau despre conducatorii invatamantului, pentru ca eu am respectat intotdeauna scoala si mi-am venerat profesorii. Insa, ce aud acum, ma cutremura!
De ce imi mai era dor mie, acolo in afara tarii? De Presedinte. Ma intrebam: Oare nu a mai facut nici o gafa, oare nu mai gaseste nici un corupt?: Nimic din toate acestea! Presedintele nostru drag este cuprins de grija bunastarii poporului, in timp ce netrebnicii de ziaristi ii judeca gafele! Mai mult, se iau de casuta lui din Mihaileanu, in loc sa se intereseze de soarta flotei romane!
Si totusi; este cald, se scumpesc gazele si energia electrica, se scumpesc alimentele, ne framantam unde sunt ingropati sotii Ceausescu ( eu va spun ca sunt intr-o groapa comuna si acest lucru nu o stiu decat cei care au schimbat directia sicriilor. Mortii au fost ingropati cu capacul sicriului batut in cuie, deci nimeni nu stie ce a ingropat. Aceast lucru a fost facut de o persoana care i-a urat foarte mult, fiind o problema personala, nu una ideologoca), ne revoltam, nu megem la alegeri in noiembrie, pentru ca nu ne pasa, dar ne vor apasa facturile si vom carcoti. Si toate acestea se intampla in tara mea de care imi este foarte dor cand sunt departe de ea!
Earnest

Niciun comentariu: