marți, 17 septembrie 2019

DESPRE SIMBOLURI (IX). AMULETA ȘI TALISMANUL (II)

Talisman cu
Sfântul Cristofor
Ochi de vultur
     Probabil că, astăzi, talismanele și amuletele se bucură foarte mult de succes. Un  astfel de talisman este acela, sub formă de madalion, care-l reprezintă pe Sfântul Cristofor.  Acesta este patronul călătorilor și mulți cred că dacă-l  poartă la gât în călătorii, sfântul îi va proteja. De asemenea, tinerii îndrăgostiți din Occident își dăruiesc medalioane cu Sfântul Cristofor, pentru a le proteja dragostea, pe care  o arată întregii lumi. Dacă relația se încheie, medalioanele sunt returnate. Acestea sunt credințe, nu superstiții, la fel ca medalioanele cu Fecioara Maria sau cruciulițele, numai că ele nu se returnează. În anul 1968, constructorii care lucrau la proiectul de rachetă Vanguard pentru armata S.U.A. au dat vina pentru o serie de eșecuri pe faptul că nu au pus medalioane cu Sfântul Cristofor pe rachete. Aceasta a fost o superstiție, pe care au înlocuit-o cu o credință: pe următoarea rachetă a fost fixată o medalie cu Sfântul Cristofor și aceasta a avut efect. În anul 1969, Biserica Catolică l-a scos pe Sfântul Cristofor din Calendarium Romanum, probabil ca să nu devină o superstiție, credința în puterea sfântului. Cu toate acestea, atractivitatea talismanelor cu Sfântul Cristofor  nu a scăzut. Astronautul Edward White, când a pășit pe lună avea în buzunarul din dreapta a costumului spațial, alături de o cruciuliță de aur, de steaua lui David și talismanul Sfântului Cristofor.
   Multe alte personalități au purtat amulete. De exemplu, J.D. Rockefeller purta asupra lui, ca amuletă, o piatră a vulturului ( ochiul de vultur/ șoim este o piată semiprețioasă care dezvoltă creativitatea și intuița, atrage abundența, stimulează și revigorează corpul) , iar actrița americană Carole Lombard purta un silex șlefuit, pe care-l primise în dar de la soțul ei, actorul Clark Gable.
     Pe curând, 
     Earnest
  

2 comentarii:

Diana spunea...

Trebuie sa-mi gasesc si eu un talisman. Nu am observat sa-mi aduca ceva noroc decat intamplarea

Vlad spunea...

Diana, din câte am înțeles eu, amulete și talismanele au , în primul rând un rol de protecție nu de a aduce noroc!
Eu te sfătuiesc să porți o piatră potrivită zodiei tale. Earnest a scris despre aceste pietre.