sâmbătă, 14 septembrie 2024

EU CU CINE VOTEZ?

 ,,Dar eu cu cine votez?”
( Cetățeanul Turmentat din ,,O scrisoare pierdută” de I.L.Caragiale)


 

 Mai mult ca sigur că marele Caragiale nu-și imagina că și în anul 2024, un cetățean onest, dar nu turmentat de bere amestecată cu vin, ci înnebunit, chinuit, de ce se întâmplă în aceste vremuri, se va întreba: ,,Dar eu cu cine votez?” Bineînțeles, că nici astăzi, ca acum 140 de ani, administrația nu se ,,amestecă în a influența pe bietul cetățean turmentat”, dar se amestecă alții, marii manipulatori ai electoratului, bine plătiți!
  Neoficial, a început campania electorală, prin prezentarea candidaților de către televiziuni, prin realizarea unor interviuri cu aceștia, urmată de comentarii, acordarea unor note pentru prestația candidaților și a unei însușiri, care să-i definească. Era de așteptat ca susținătorul unui candidat să-i acorde acestuia o notă mare și o însușire pozitivă  și note mici și însușiri negative, răutăcioase, opozanților.Uneori, mă întreb, dacă acei susținători sunt ancorați în realitate și dacă ne iau de proști.
  M-am gândit să vă ,,manipulez” și eu, gratuit.
  Marcel Ciolacu este, deocamdată, în sondaje, pe primul loc. I-am spus dintotdeauna Dezbălăzatul, un regionalism rar întâlnit, pe aici, prin Moldova, folosindu-se pentru persoanele care sunt neglijente în îmbrăcăminte, care nu poartă cravată etc. El este tipic buzoian. Dacă vreți să cunoașteți un buzoian autentic, priviți-l pe Ciolacu. Deocamdată, se prezintă ca un candidat ambițios și s-ar putea să realizeze ceea ce și-a propus, pentru că a dovedit că poate, dacă este înconjurat de persoane care să nu trădeze și care să  exceleze în specialitatea lor. Are stofă de politician, în sensul românesc al cuvântului.
  Nicolae Ciucă, adică ,,Ciucă al nostru” luptă cu oamenii lui pntru locul doi, adică să între în turul doi, după care să facă o alianță cu așa-zisa ,,dreapta românească”. Ăștia nu știu că în România liberalismul este neoliberalism și este de centru dreapta, iar social-democrația este de centru stânga.Nu contează ce știu ei, contează cum îl susțin pe Ciucă. Eu, când îl privesc pe Ciucă, îmi vine în minte Bran, nu numai la înfățișare, ci și la comportament, caracter. Așadar, Ciucă al nostru și-a făcut o biografie nepătată, exagerându-și meritele ( chiar mințind, dacă ne referim la faptele lui de vitejie din Afganistan), cu o lucrare de doctorat, despre care se spune că a plagiat. Nu știm dacă este adevărat, atâta vreme cât aceasta a fost ,,securizată”.O fi secret de stat? Cert este că în interviul realizat în Casa Brătienilor de la Florica, domnul general a făcut-o pe ghidul, a vorbit despre Brătieni și nu a spus mai nimic despre programul lui pentru țară. Nu știu de ce trebuie să ne lamentăm, pentru că totul este clar: el este în slujbă Țării, sprijinindu-se pe un consilier poreclit răutăcios de concurență ,,Bastituță”, care este un adevărat pezevenghi.
 Mircea Geoană, Marele Nerecunoscător. Nu i-am simpatizat niciodată pe cei care au uitat, cine i-au promovat. El i-a uitat pe cei care l-au făcut MARE DIPLOMAT și POLITICIAN.Bine, domnule Geoană, declarați că sunteți antipesede. Cine v-a numit ambasador în SUA, ministru de externe? Cine a fost președinte PSD și din partea cărui partid ați canditat la Președinție? Cine v-a furat voturile? PSD? Erați un excelent inginer, care ați ajuns singur, prin meritele dumneavoastră, în lumea politică? Ajungeați doar dacă ați fi fost vreun agent al unei mari puteri sau al serviciilor românești, care i-au cerut  domnului Iliescu să vă trimită ambasador, deși el avea o cu toată altă părere despre dumneavoastră, numindu-vă Prostănac! Alegătorii nu știu ceea ce ați fost. Ei cunosc ceea ce au văzut și nu puteți nega că pesedeul v-a făcut dintr-un inginer un diplomat și un politician. Ați ajuns și la NATO și spuneți că sunteți primul român care a ocupat o funcție o importantă într-o organizație internațională. Dar Nicolae Titulescu, ce funcție a avut? A fost președintele Ligii Națiunilor Unite, singurul cu două mandate. A mai fost și  preşedinte al Academiei Diplomatice Internaţionale, preşedinte de onoare al Comitetului Român al Reuniunii Internaţionale pentru Pace şi doctor honoris causa la universităţile din Bratislava şi Atena, la care se adaugă și faptul că a fost supranumit ,,Ministrul Europei”. De asemenea, chiar și dumneavoastră aveți probleme cu plagiatul lucrării de doctorat, dar și cu titlul cărții dumneavoastră: l-ați plagiat pe domnul Adrian Năstase. Vă ascult întotdeauna: veniți bine pregătit la interviuri și vorbiți mult. La ultimul interviu, ați spus o mare gogomănie: că în România se votează ca în secolul al XIX-lea. Nu mai manipulați electoratul, pentru că eu cred că știți Legea electorală din anul 1866 și cine și  cum se vota în secolul al XIX-lea! Vă întreb serios și cu o oarecare temere pentru viitorul dumneavoastră: de  ce nu vreți să fiți un pensionar liniștit, căruia binevoitorii luptei anticorupție să nu-i scormonească viața și averea.
   George Simion, căruia eu îi zic Giorgică. Nu este un circar ( spus peiorativ de către opozanți), ca și cum meseria de circar este  de proastă calitate. Ca circar, trebuie să știi să jonglezi, să faci acrobații , să îmblânzești animale, să mergi pe frânghie fără  să cazi, Este foarte greu și periculos să fii circar. Pentru mine, Giorgică este un politician necopt: este un patriot naiv, plin de entuziasm, cu bune intenții, dar un suveranist adevărat. Depinde, cum îl judecă electoratul.
 Elena Valerica Lasconi pe care eu o numesc Țață, ori de câte ori o  văd și o aud, vorbind exact ca o țață care se ceartă  cu precupeții în piață. Useriștii o criticau pe Viorica Dăncilă, dar îmi pare rău, Viorica Dăncilă era organizată, știa politică și arăta impecabil. Au râs cât au putut de ea, pentru câteva greșeli de exprimare, dar greșelile doamnei Lasconi, absolventă de liceu pedagogic, nu le văd? Ar trebui să se mulțumească cu funcția de primar la Câmpulung Muscel ( prima capitală a Țării Românești), cu hrănitul  furnicilor din mușuroilul din curte, cu prunii din livadă ( poate ne dă vreo rețetă de gem, povirlă, țuică, căci Ciucă al nostru ne-a arătat cum se face ostropelul), cu dezvoltarea turismului în oraș, pentru că au ce vizita turiștii: biserici, complexul Bărăția, Strada Mare, case vechi, Bulevardul Pardon , la care se adaugă și împrejurimile. Și apoi, nu este  obligatoriu , ca un primar să devină neapărat președintele țării, chiar dacă i s-a făcut un imn!
  Diana Ianovici-Șoșoacă se întrece în patriotisme cu Giorgică. Se spune despre dânsa că este o avocată foarte bună. Mai bine, s-ar gândi în U.E, cum să ne reprezinte calm și cu inteligență. Nu cred în faptul că este o bună creștină ortodoxă, pentru că mi-o amintesc cum ținea discursuri în fața Mitropoliei din Iași împotriva pelerinajului la moaștele Sfintei Paraschiva. De aceea, pentru mine este Fățarnica Instabilă Emoțional.
 Așadar, eu  mă mai întreb: cu cine votez? Sigur știu că mă voi duce la vot, voi fi în cabina de vot cu conștiința mea. Așa vă sfătuiesc să faceți și domniile voastre și să nu vă lăsați manipulați, nici măcar de mine.

Pe curând,
Earnest



  
  

2 comentarii:

Diana spunea...

– Onorata mea instanță, lumea asta-i rea de gură,
Mă vorbește pe la spate, mă urăște și mă-njură!
Dar eu sunt nevinovată, jur pe soare și pe lună,
El, cocoșul din poiată, a pierit de moarte bună!
Judecați și după pene, nu mai credeți gogonețe,
Acea pasăre, se vede, a murit de bătrânețe!
Nu-nțeleg de ce se-ntâmplă astă mare nedreptate
Și-acum plâng în băsmăluță... oare pentru ce păcate?
Și-apoi vreți acum să credeți ce v-au spus niște găini?
Asta-i pură calomnie, vai de mine, ce păgâni...
– Totu-i clar, zise măgarul, ce era judecător,
Dar mai sunt și alte plângeri, de la iepuri și cocori!
Zice iepurele, iată, că l-ai prins și l-ai mușcat
De-un picior și-acum, sărmanul, umblă șchiop și mutilat...
– Aoleu, nenorocire! Minte el, pentru că-i laș –
Nu l-am întâlnit vreodată, pe-acest june iepuraș!
Și-apoi, buna mea instanță, eu vă jur, de n-ați știut,
Mi-a căzut de-un an un dinte și nu pot mușca demult!
– Tocmai asta-i și dovada, zice cel judecător,
Ți-a rămas colțul acela în beteagul lui picior!
– Sper că asta e o glumă, zise vulpea. Ce tupeu!
Unde scrie că acela ar fi dințișorul meu?
Zău că inima mă doare, pentru bietul iepuraș,
Nu mănânc, vedeți, eu carne, mă hrănesc cu... fluturași!
– Zău așa? Măgaru-i zise, iată martor un cocor,
Și-ncă doi țistari simțit-au colții tăi de carnivor...
Și au mai venit ca martori puii cei de potârniche –
I-ai lăsat orfani de mamă, într-un lan de măzăriche...
– Care martori, lume dragă? Of, of, of, că lăcrimez!
Eu, cu inima bolnavă, cum să rabd? Aveți dovezi?
Pentru că am fost cinstită și pe toți i-am ajutat,
Am rămas și fată mare și nici nu m-am măritat...
Și acuma, uite frate, cum v-ați adunat aici,
Reputația mea bună mi-o călcați ca pe opinci!
Onorata mea instanță, spuneți sincer, cum vă pare,
Eu, atât de educată, seamăn cu o infractoare?
Dimpotrivă, chiar acuma, jur pe vârful meu de coadă,
Că toți martorii aceștea sunt și falși... și de fațadă.
Chiar dacă-aș lihni de foame, eu pe nimeni n-aș răni,
Le-aș da zile de la mine la cocoși, țistari, găini!
Inima mi-e doar iubire, fără interes de bani,
Și acum mă frige tare când îi văd pe-acești orfani
Puișori de potârniche, așa mici, așa zglobii...
Mă ofer să-i cresc ca mamă, dacă tot nu am copii...
Onorata mea instanță, eu din suflet vă implor
Să nu vă gândiți la mine, ci la viitorul lor!
Unde bieții se vor duce, cine oare să-i hrănească,
Dacă nu le-oi fi eu mamă, cine-atuncea o să-i crească?
Ascultă atent măgarul a vulpiței pledoarie,
Și citi apoi verdictul, clar notat pe o hârtie:
– După multă cercetare, n-am găsit dovezi de faptă,
Hotărârea judecății: vulpea e... nevinovată!
Și ieși pe ușă vulpea de la judecătorie
Cu doi pui de potârniche subsuori și cu mândrie.
Le știa prea bine soarta și-o durea de ei în cot,
Cum ajunse după poartă, se lingea deja pe bot.
Morala
Într-o lume vicioasă, nedreptatea e oriunde,
Căci justiția ignoră adevărul și-l ascunde.
Și ajunge infractorul declarat nevinovat,
Când decizii ia măgarul ce se crede învățat.
VULPEA LA JUDECATĂ (Fabulă)
Diana Sava Daranuța

Anonim spunea...

Interesant este că pe toți candidații pe care i-ați caracterizați i-a apucat o frenetică și pioasă credință religioasă: au preoți duhovnici, se duc pe la mănăstiri, iar userista poartă ditamai crucea la gât și a sfințit locașul sediului USR, ca să alunge drăcușorii pitiți prin colțuri. Câtă ipocrizie!