miercuri, 29 iulie 2020

EARNEST VĂ RECOMANDĂ O CARTE (LXVI). MARC LEVY, ȘI DACĂ E ADEVĂRAT?...

Marc Levy
n.16 oct. 1961, Boulogne-Billancourt, Franța
,, O parte din arta de trăi depinde de capacitatea noastră de a ne combate neputința. Asta e ceva greu, pentru că neputința dă naștere deseori fricii."
 Lauren, (pesonajul principal în ,,Dacă e adevărat", de Marc Levy)

  Marc Levy , scriitor și scenarist francez, este cel mai vândut autor francez din toate timpurile. Născut în Franța, trăiește, în prezent, la Londra. De asemenea, a locuit și în S.U.A. , între anii 1984 și 1990,unde a creat firmele: Spectrum Hollobyte și Rainbow Image. La Paris, împreună cu doi prieteni , a fundat una dintre cele mai importante firme de arhitectură din Franța, Societatea Eurythmic-Cloiselec.
   Cariera scriitoricească o începe în anul 1998, când scrie pentru fiul său, Louis, romanul, pe care vi-l recomand astăzi, ,,Și dacă e adevărat?..." A fost tradus în 36 de limbi și ecranizat de Steven Spielberg.
   În România, romanul a fost publicat de Editura Trei, în anul 2011, în traducerea lui Vasile Zincenco. Menționez că această editură a publicat , de-a lungul anilor, 16 romane scrise de Marc Levy.
       Propun spre lecturare această carte atât celor care ard de nerăbdare să se ,,relaxeze" pe plajele de aici și de pretutindeni cât și celor care, în înțelepciunea lor, rămân acasă.
     Povestea de dragoste dintre doctorița Lauren și arhitectul Arthur ține de fantastic, dar este convingătoare și seducătoare. Lauren a suferit un accident de mașină și în perioada morții sale clinice, sufletul îi bântuie  apartamentul, pe care mama sa l-a închiriat arhitectului Arthur. Arthur este singura persoană, care o poate vizualiza și auzi. Cei doi trăiesc ca un cuplu. Lauren îl urmează la serviciu, pe stradă, în restaurant. Autorul creează scene amuzante cu Arthur care pare că  vorbește singur, gesticulând, trezind suspiciuni celor din jur, care îl bănuiesc că ar avea probleme psihice. Dincolo de comicul de situație creat în multe secvențe ale romanului, trebuie să apreciem discuțiile celor două personaje despre viață și sensul ei, despre temeri, speranțe și despre ceea ce ne este dat să trăim. Sunt reflecții ale celor doi, pe care merită să le reținem, cum ar fi . ,,Toate visele au prețul lor", ,,O mamă care moare înseamnă o bibliotecă ce arde",  ,, Una din calitățile fundamentale pentru a trăi în doi este generozitatea", ,, Tuturor le este frică de cotidian, ca și cum ar fi o fatalitate ce dezvoltă plictiseala, obișnuința", ,,Viața este minunată, Arthur, ne dăm seama însă  de asta doar când se retrage în vârful picioarelor, dar viața se gustă după pofta din fiecare zi.", ,,Un bărbat care pleacă nu întoarce niciodată capul." s.a. 
  Prin câte aventuri trec cele două personaje și cum se termină romanul, îl veți afla singuri.
  Lectură plăcută!
  Pe curând,
  Earnest

2 comentarii:

Diana spunea...

Vom citi!

torpey clare spunea...

Am o mulțime de bucurie și entuziasm în mine, sunt torpey clare, am fost fericit cu căsătoria mea, până când soțul meu nu a început să asculte bârfele despre faptul că nu sunt fidelă jurămintelor noastre conjugale, am încercat să-l fac să înțeleagă că sunt minte, dar a pierdut dragostea, încrederea și încrederea în noi. Așa că am devenit cupluri copleșitoare și apoi am cerut divorțul, mai târziu, ne-am separat. la ani de la divorț, am încercat să duc o viață normală fără el, dar nu am putut, așa că am început o căutare despre cum să-l recuperez pe fostul meu soț, apoi am fost menționat, BaBa ogbogo un om mare și extrem de spiritual care a aruncat un iubirea vrajă asupra mea și a făcut ca EX-ul meu să revină la mine. Sunt copleșit, așa că renunț la contactul său aici pentru cei care au probleme de relație și căsătorie, astfel încât să poată ajuta cu lucrări extraordinare. E-mail: greatbabaogbogotemple@gmail.com. Sau numărul său de whatsapp ... + 234902018697 Luați legătura cu el, vedeți cât de mare și puternic este. De asemenea, ajută în aceste chestiuni ...

(1) Opriți divorțul.
(2) Încetează sterilitatea.
(3) Mult succes noroc.
(4) Vrajă de căsătorie.
(5) Scăpați de problemele spirituale.